zaterdag 2 mei 2020

Liedje:Vlinder.









Vlinder.

Vertel eens vlinder, vertel eens vlinder, waar kom jij vandaan?
Vertel eens vlinder, vertel eens vlinder, iets van je bestaan?

Ik was een rupsje, ik was een rupsje, ik zat op een blad.
Ik was een rupsje, ik was een rupsje en ik at daar maar wat.

Toen ging ik spinnen, toen ging ik spinnen, ik spon en ik spon.
Toen ging ik spinnen, toen ging ik spinnen en ik spon een cocon.

Dat is een huisje, dat is een huisje, zo zacht als satijn.
Dat is een huisje, dat is een huisje en daar sliep ik heel fijn.

Maar op een morgen, maar op een morgen verloor ik mijn huid.
Maar op een morgen, maar op een morgen toen kroop ik er uit.

En ik kon vliegen en ik kon vliegen ik vloog naar de zon.
En ik kon vliegen en ik kon vliegen wat ik vroeger niet kon.

Want toen de zon scheen, want toen de zon scheen, toen merkte ik pas, 
dat ik een vlinder, dat ik een vlinder, dat ik een vlindertje was.




uit: Kleuterwijs
Tekst en muziek door: Marthy de Goey
Gezongen door : Juf Leen en Juf Lynn 
Ukulele: Juf Leen
Compositie van het filmpje: Juf Lynn.

We stimuleren hierbij:







Geen opmerkingen:

Een reactie posten